Takahashi is transferred to a main anchor of a news program, which is known for being a little...weird. This is a comedy about somewhat ridiculous happenings occurring at a broadcasting station.

World Fool News - Netflix

Type: Animation

Languages: Japanese

Status: Ended

Runtime: 10 minutes

Premier: 2014-04-24

World Fool News - News of the World - Netflix

The News of the World was a national red top newspaper published in the United Kingdom from 1843 to 2011. It was at one time the highest-selling English-language newspaper in the world, and at closure still had one of the highest English-language circulations. It was originally established as a broadsheet by John Browne Bell, who identified crime, sensation and vice as the themes that would sell copies. The Bells sold to Henry Lascelles Carr in 1891; in 1969 it was bought from the Carrs by Rupert Murdoch's media firm News Limited. Reorganised into News International, itself a subsidiary of News Corporation, it was transformed into a tabloid in 1984 and became the Sunday sister paper of The Sun. The newspaper concentrated on celebrity-based scoops and populist news. Its fondness for sex scandals gained it the nickname News of the Screws. It had a reputation for exposing national or local celebrities' drug use, sexual peccadilloes, or criminal acts, setting up insiders and journalists in disguise to provide either video or photographic evidence, and phone hacking in ongoing police investigations. Sales averaged 2,812,005 copies per week in October 2010. From 2006, allegations of phone hacking began to engulf the newspaper. These culminated in the revelation on 4 July 2011 that, nearly a decade earlier, a private investigator hired by the newspaper had intercepted the voicemail of missing British teenager Milly Dowler, who was later found murdered. A Scotland Yard spokesperson later admitted at the Leveson Inquiry that it had not been a private investigator who had deleted Dowler's voicemail. Amid a public backlash and the withdrawal of advertising, News International announced the closure of the newspaper on 7 July 2011. The scandal deepened when the paper was alleged to have hacked into the phones of families of British service personnel killed in action. Senior figures on the newspaper have been held for questioning by police investigating the phone hacking and corruption allegations. Arrested on 8 July 2011 were former editor Andy Coulson and former News of the World royal editor Clive Goodman, the latter jailed for phone hacking in 2007. The former executive editor Neil Wallis was arrested on 15 July 2011 and former editor Rebekah Brooks, the tenth person held in custody, on 17 July 2011. On a visit to London on 17 February 2012, Murdoch announced he was soon to launch a Sunday edition of The Sun, which acted as a replacement to the News of the World. On 19 February 2012 it was announced that the first edition of The Sun on Sunday would be printed on 26 February 2012. It would employ some former News of the World journalists.

World Fool News - Libel actions - Netflix

In 1988 the parents of actor David Scarboro, who played Mark Fowler on the BBC soap opera EastEnders, commenced libel proceedings with solicitor Michael Shelton due to the hounding of Scarboro whilst he suffered from mental illness. During this time the News of the World and its sister paper The Sun published stories calling Scarboro a “zombie” as well as “Dracula” and purported that he took cocaine. According to the parents this escalated Scarboro's depression resulting in his suicide on 27 April 1988. Due to the suicide the libel action was forced to cease. In 2005, British television personality Ahmed Aghil won an apology from the News of the World in a libel case. In 2005, England footballer David Beckham and his wife Victoria brought a legal action against the paper seeking libel damages over an article that carried the headline “Posh and Becks on the Rocks”; suggesting that their marriage was under pressure. The legal action was withdrawn in 2006 and “resolved on a confidential basis”, according to the couple's spokeswoman Jo Milloy. In April 2006, England footballer Wayne Rooney received £100,000 in damages from the publishers of the News of the World and its sister paper The Sun over articles falsely reporting he had slapped his fiancée Coleen McLoughlin. In June 2006, England footballer Ashley Cole received an estimated minimum £100,000 in damages from the publishers of the News of the World and its sister paper The Sun. The News of the World had published a false story about two footballers having a gay orgy with a DJ; while not naming any of them, it used a pixelated photograph of Cole to illustrate the story. In July 2006, Scottish politician Tommy Sheridan initiated a libel case against the News of the World in Edinburgh. Sheridan denied allegations, made by the newspaper in November 2004 and January 2005, that he had an affair, engaged in group sex and attended a swinger's club in Manchester. Sheridan won the case and was awarded £200,000 in damages. The newspaper appealed against the jury's decision, and refused to pay out the money; Sheridan and his wife Gail were charged with perjury; the court case commenced on 4 October 2010. Charges against Gail Sheridan were dropped and she was acquitted on 17 December 2010. Sheridan was subsequently convicted on 23 December 2010. The case was the longest perjury trial in Scottish history. In 2008 in the invasion of privacy case Mosley v News Group Newspapers Limited the President of the FIA Max Mosley challenged the News of the World which had alleged on 30 March 2008 that he had been involved in a sadomasochistic sex act involving several female prostitutes, when they published a video of the incident recorded by one of the women, and published details of the incident. The case resulted in Mosley being awarded £60,000 in damages. In January 2010 Norwich City Football Club started legal proceedings against the News of the World after they published an article, “Canaries on Brink” on 24 January 2010 claiming that the club had begun the processes of going into administration. In February 2010, actor Brad Pitt and his partner, actress Angelina Jolie made plans to sue the News of the World after it published allegations about their relationship. In June 2011, the UK Press Complaint Commission (PCC) gave Yasir Hameed, a Pakistani cricketer, a victory by ordering the News of the World to remove a video and story about him from its website. Also in 2011, Polish footballer Artur Boruc won an out-of-court settlement against the News of the World after the newspaper made false allegations that he was unfaithful to his girlfriend. Boruc was paid £70,000 and a full apology was issued.

World Fool News - References - Netflix